[O1] 1.9 TDI ASZ po chiptuningu - parę pytań niwicjusza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    #76
    Zamieszczone przez cieq
    Optymalna temperatura pracy dla silników diesla to 90 stopni, poniżej tej temperatury nie powinno się korzystać zbyt mocno z pedału gazu.
    Trzeba też pamiętać, że jak woda osiągnie 90 stopni, to i tak jeszcze potrwa to dłuższą chwilę zanim do optymalnej temperatury pracy dojdzie olej.

    W zależnosci od temperatury otoczenia i predkosci jazdy jest to jeszcze jakies 5-10 minut ekstra.
    TDI 205PS

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #77
      jaura, przestań się stresować :szeroki_usmiech
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • jaura
        Drive
        • 2007
        • 58

        #78
        Zamieszczone przez cieq
        Zamieszczone przez jaura
        Ot pierwsze z brzegu: co znaczy pałowanie auta na zimno?
        Widać że dokładnie przeczytałeś... :?

        # Najważniejszym zaleceniem eksploatacyjnym, o którym trzeba pamiętać zawsze jest nie obciążanie zimnego silnika, gdyż z powodu słabego lub braku smarowania powoduje to bardzo mocno przyspieszone zużycie zarówno silnika jak i turbospreżarki. Optymalna temperatura pracy dla silników diesla to 90 stopni, poniżej tej temperatury nie powinno się korzystać zbyt mocno z pedału gazu.
        To akurat czytałem, ale szukałem rozwinięcia tematu. Ponieważ na zimno to auto strasznie muli (moja felka MPI jest na zimno żwawsza) i poniżej 2500 rpm jakoś nie chce się zbierać to czy raczej trzymać te obroty i męczyć auto gazem, czy spokojnie wchodzić na wyższe na niskich biegach? To miałem na myśli w kwestii rozwiązania wątpliwości pałowania na zimno. Jasne że gazu do dechy nie miałem zamiaru cisnąć -- to wiem nawet z doświadczeń z benzyniakami. Ale trudno wsiąść od razu do rozgrzanego auta i te pierwsze km trzeba jakoś pokonać a to jakoś o wiele dłużej trwa niż przy benzyniaku. To wszystko jest dla mnie nowe i w sumie temat przestaje się kwalifikować do działu "tuning" a raczej do działu "ogólnego i technicznego". Cóż jeśli się nie ma elementarnej wiedzy, to nawet się nie wie czego szukać. Przechodziłem to na forum rowerowym, fotograficznym a teraz przyszła kolej na OCP.

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #79
          Jeśli muli to jest to raczej coś dziwnego.

          Owszem - może byc wrazenie ociezałosci auta na zimno, ale raczej trzeba byc wrazliwym, zeby szczegolnie zwrocic na to uwagę.

          Jesli piszesz o zamuleniu, ktore wymaga uzycia wiekszej porcji gazu, to smiem twierdzic, ze tak nie powinno być.
          TDI 205PS

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #80
            MiKruS, ASZ w porownaniu z VP ma to do siebie ze nie ciagne tak mocno przy puszczaniu sprzegla, tylko trzeba dodac gazu zeby jechal.
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #81
              Zamieszczone przez dariuspolo
              MiKruS, ASZ w porownaniu z VP ma to do siebie ze nie ciagne tak mocno przy puszczaniu sprzegla, tylko trzeba dodac gazu zeby jechal.

              Okej, mnie też się zdarza jeździć ASZem brata i AWXem i wiem, ze troche trzeba przydusić.
              Superbem, to nawet zdarzało mi sie ze gasl jak przesiadalem sie z mojej starej Octy VP.
              Teraz juz sie nie zdarza, bo w O2 mam to samo, wiec sie przyzwyczailem.

              Ale kolega Jaura pisze chyba o tym, ze samochod muli na zimno, a na ciepło jest okej.
              TDI 205PS

              Komentarz

              • jaura
                Drive
                • 2007
                • 58

                #82
                Zamieszczone przez dariuspolo
                MiKruS, ASZ w porownaniu z VP ma to do siebie ze nie ciagne tak mocno przy puszczaniu sprzegla, tylko trzeba dodac gazu zeby jechal.
                Ano tak. I nie uważam, że z autem dzieje się coś złego. Wierzę, że TTTM i trzeba te kilka km "przeczekać". Ale na spalanie chwilowe lepiej wtedy nie patrzeć, bo przekracza 30...
                Potem jest już jak najbardziej OK -- wczoraj na 120km trasie (Legnica-Jelenia Góra-Legnica -- po drodze 2x przejazd przez Góry Kaczawskie) jadąc trochę więcej niż wolno średnie spalanie wg komputera na tym odcinku wyszło 5,8 a raczej byłem tym wyprzedzającym niż wyprzedzanym, więc nie była to jazda na emeryta. Chwilowe przy podjazdach i wyprzedzaniu nie przekraczało 17.

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #83
                  Zamieszczone przez jaura
                  To akurat czytałem, ale szukałem rozwinięcia tematu. Ponieważ na zimno to auto strasznie muli (moja felka MPI jest na zimno żwawsza) i poniżej 2500 rpm jakoś nie chce się zbierać to czy raczej trzymać te obroty i męczyć auto gazem, czy spokojnie wchodzić na wyższe na niskich biegach?
                  przy zimnym silniku również miałem wrażenie zwiększonej mułowatości auta, ale z tą Felką to przegiąłeś :lol: wiem bo miałem i to taką nie seryjną :szeroki_usmiech
                  W TDI to wrażenie jest potęgowane przez odgłos pracy zbliżony do kutra rybackiego na zimno :szeroki_usmiech

                  BTW Impreza też sprawiała wrażenie dużo bardziej ociężałej niż Mazda na zimno :roll:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #84
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    przy zimnym silniku również miałem wrażenie zwiększonej mułowatości auta,
                    i byla po wirusie, juz sprzedana .....
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    BTW Impreza też sprawiała wrażenie dużo bardziej ociężałej niż Mazda na zimno
                    a to auto tez sprzedales ....


                    jaura ja bym sie zaczal obawiac - moze Jabar1975 mial racje ....
                    :diabelski_usmiech
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • wocek
                      Rider
                      • 2006
                      • 342
                      • Audi

                      #85
                      Zamieszczone przez Jabar1975
                      i tak na wszelki wypadek dodam ze zrobilem to mimo ze auto nie bylo trefne, kradzione, zalana, podpalone, dachowane i nawet golab na niego nie nasral przez cale
                      i moje dwa lata co cuzamen daje cztery

                      Zamieszczone przez jaura
                      Teraz jeszcze muszę poznać prawdziwe motywy pozbycia się auta przez kolegę wocka :haha:
                      Ten ASZ to moja czwarta skoda w tym dwie fele i dwie octy, autaka miałem zawsze nie więcej niż dwa latka.
                      Teraz nastał czas na piątą SKODE tę którą mam w awatorku
                      Nie wiem czy dalej będę się trzymał zasady szkodnik dwa lata i do ludzi bo bardz bardzo mi sie podoba
                      Jeśli będę sprzedawał to napewno na forum dam znać
                      wocek

                      Komentarz

                      Pracuję...